فیلم پلی استر و کاربرد آنها در صنعت پزشکی

فیلم پلی استر و کاربرد آنها در صنعت پزشکی

۵/۵ - (۳ امتیاز)

پیش از این کاغذ پرمصرف ترین ماده برای بسته بندی تجهیزات پزشکی بود. اما در سال های اخیر افزایش فیلم های پلاستیکی در صنعت پزشکی وجود داشته است.فیلم پلی استر طیف گسترده ای از مزایای بصری و عملی را در اختیار صنعت پزشکی قرار می دهد. برای بهبود خواص بسته بندی با فیلم های پلی استر پزشکی، تکنیک های مختلف ساخت جدیدی معرفی شده است.

این تکنیک ها عبارتند از:

  • استفاده از نرم کننده های مخصوص پزشکی
  • تثبیت کننده های حرارتی
  • مواد افزودنی

برخی از مزایای ارائه شده توسط فیلم های پلی استر در اینجا شرح داده شده است:

۱. وضوح نوری برتر

به طور کلی، فیلم پلی استر به دلیل ارائه شفافیت نوری عالی که به ویژه برای پوشش محصولات پزشکی مفید است، مشهور است. 

فیلم BOPET برای صنعت پزشکی
فیلم BOPET برای صنعت پزشکی

۲. تطبیق پذیری

این فیلم در مجموعه‌ای از بافت‌ها و پرداخت‌ها بر اساس نیازهای هر کاربر ارائه می‌شود. با این حال، تقریباً در همه این گزینه ها خواص ضد تابش و ضد مه را نیز ارائه می دهد. 

تامین انواع فیلم BOPET جهت مصارف پزشکی و …

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

۳. پایداری بالا

فیلم پلی استر حداکثر سطح پایداری را فراهم می کند. این فیلم دارای ویژگی های تثبیت کننده حرارت زیادی است. 

این انقباض کم را در طیف وسیعی از محیط ها ارائه می دهد. 

۴. مقاومت شیمیایی عالی

این فیلم همچنین در برابر بسیاری از کاربردهای شیمیایی مقاوم است. بنابراین اساساً، فیلم تقریباً در هر شرایطی فرم خود را فوق العاده خوب حفظ می کند. 

ویژگی مقاومت شیمیایی همچنین به فیلم پلی استر اجازه می دهد تا از اعمال درمان های شیمیایی مختلف برای استفاده های خاص در صنعت پزشکی بهره مند شود.

۵. دوستدار محیط زیست

فیلم پلی استر به دلیل داشتن یکی از سازگارترین فیلم های پلاستیکی موجود با محیط زیست شناخته شده است. این فیلم به راحتی قابل بازیافت و استفاده مجدد است. بازیافت فیلم پلی استر می تواند به طور چشمگیری نیاز به مواد خام جدید و خروجی انرژی بالا برای تشکیل را کاهش دهد. 

بسته بندی فیلم BOPET
بسته بندی فیلم BOPET

کاربرد فیلم پلی استر در صنعت پزشکی چیست؟

نیازهای جدی برای بسته بندی مناسب داروها و دستگاه های پزشکی منجر به توسعه و افزایش طیف گسترده ای از فیلم های پلیمری پزشکی شده است.

فیلم BOPET  در برابر تأثیرات خارجی که می تواند در یک بسته قرار گیرد و به محصولات پزشکی آسیب برساند، محافظت می کند. رایج ترین موارد استفاده از فیلم های پلی استر در صنعت پزشکی عبارتند از:

۱. آزمایش گلوکز

فیلم آبدوست یک فیلم پلی‌استر شفاف است. از یک طرف با یک پوشش هیدروفیل . سطح این فیلم با فیلم محافظ پوشانده شده است.

فیلم هیدروفیل به مایع بیولوژیکی مانند انتشار خون سریع و مداوم اجازه می دهد. اغلب به عنوان لایه پوششی نوارهای تست قند خون استفاده می شود.

۲. کاربردهای لمینیت

لمینیت های متعددی برای ساخت کیسه ها توسط دستگاه های پرکننده، فرم دهی  ساخته شده است.

از این کیسه ها برای بسته بندی کپسول های دارویی، پودرها، قرص ها، مایعات، پمادها و کرم ها استفاده می شود. از این کیسه ها برای بسته بندی وسایل پزشکی نیز استفاده می شود.

۳. بسته بندی تاول

فیلم پلی استر برای بسته بندی تاول برای کاربردهای خاصی که نیاز به رعایت استانداردهای ماندگاری و محافظت از شرایط محیطی دارند تهیه شده است. به عنوان مثال، گاز، مواد شیمیایی، رطوبت و آلودگی میکروبیولوژیکی و ذرات خارجی.

کاربردهای بسته بندی تاول پزشکی شامل کیسه های پزشکی، دستگاه های قابل کاشت، ابزار جراحی، کیت های تست تشخیصی و وسایل یکبار مصرف می باشد.

بسته بندی تاول
بسته بندی تاول

تشکیل محصولات پزشکی

از فیلم پلی‌استر نیز برای ساخت موارد زیر استفاده می شود:

  • چسب های ترانس درمال
  • محافظ های صورت پلاستیکی
  • سوئیچ های غشایی
  • برچسب گذاری پزشکی
  • چسب ها و نوارهای پزشکی
  • کیسه های فیلتراسیون و واکنش دارویی

همچنین به عنوان یک فیلم آزاد کننده برای الکترودهای هیدروژل و مراقبت های پیشرفته زخم استفاده می شود. فیلم پلی استر نیز در طول سنجش میکروسیالی استفاده می شود.

در نتیجه

فیلم BOPET می توانند از بسیاری جهات برای شما مفید باشند. سلفون BOPET به دلیل استحکام کششی برای تحمل کشش قابل توجه – هم در تولید و هم در استفاده نهایی محصول نهایی، بسیار مورد علاقه هستند. شما می توانید از این فیلم برای بسته بندی ایمن وسایل پزشکی استفاده کنید. 

فیلم های پلی استر به دلیل پایداری شیمیایی و ابعادی در صنعت پزشکی معروف هستند. این فیلم ها دارای شفافیت یا کدورت استثنایی و ویژگی های سطحی یکنواخت هستند.

این فیلم ها از نظر شیمیایی غیر واکنشی هستند، که یک نکته مثبت در مورد بسته بندی پزشکی است.

 

پیمایش به بالا