نایلون بسته بندی چیست ؟ بررسی انواع آن

نایلون بسته بندی چیست ؟ بررسی انواع آن

۵/۵ - (۴ امتیاز)

برای بسته بندی انواع کالاها و محصولات از نایلون استفاده می شود به همین دلیل نایلون بسته بندی در انواع جنس ها و سایز های مختلف تولید می شود و شما می توانید به کمک این نایلون ها برای محصولات تان بسته بندی با کیفیتی داشته باشید.

نایلون بسته بندی چیست ؟

بسته بندی های نایلونی در انواع مختلف موجود می باشند و از مهم ترین انواع نایلون بسته بندی در کشور ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد :

نایلون بسته بندی
نایلون بسته بندی
  1. نایلون شیرینگ مخصوص بسته بندی :

نایلون شیرینگ از انواع نایلون های پرکاربرد به شمار می رود و از این نوع نایلون ها برای بسته بندی انواع نوشیدنی استفاده می شود. این نوع نایلون ها در مدل های تک لایه و چند لایه تولید می گردند و در صورتی که در معرض دمای زیاد قرار بگیرند جمع می شوند و شکل اولیه خود را از دست می دهند ولی پس از گذشت مدت زمان کوتاهی دوباره سفت می شوند. یکی از مهم ترین ویژگی های نایلون شیرینگ امکان چاپ آن می باشد.

  1. نایلون استرچ مخصوص بسته بندی :

از نایلون استرچ برای بسته بندی انواع محصولات در مقیاس بزرگ استفاده می گردد همچنین این محصول در کشاورزی و صنعت نیز مورد استفاده قرار می گیرد و اغلب تولید کنندگان این نوع نایلون را در مقادیر زیاد خریداری می کنند و در انبارها یشان نگهداری می نمایند.

  1. نایلون بسته بندی غذا :

نایلون مخصوص بسته بندی محصولات غذایی نسبت به سایر نایلون ها نازک تر می باشد و موادی که در ساختار این نایلون ها مورد استفاده قرار می گیرند باید مورد تایید مقامات بهداشتی کشور باشند و علاوه بر این دارای گرید غذایی نیز باشند.

انواع بسته بندی نایلونی
انواع بسته بندی نایلونی
  1. نایلون حبابدار :

از نایلون بسته بندی حبابدار برای محافظت از شکستگی کالا ها استفاده می گردد همچنین از این نایلون ها برای بسته بندی لوازم الکترونیکی نیز استفاده می شود.

نایلون های حبابدار از محصولات در برابر هرگونه آسیبی به خوبی محافظت می کنند بنابراین بهتر است شما برای بسته بندی انواع کالا و محصولات با ابعاد بزرگ از این نوع نایلون ها استفاده نمایید.

 

  1. نایلون مخصوص بسته بندی خیار :

این نوع نایلون ها دارای سایزی بزرگ هستند و جزء نایلون های ضخیم به شمار می روند و از آن ها برای بسته بندی تره بار و میوه استفاده می شود همچنین از این نوع نایلون ها برای بسته خیار نیز استفاده می گردد تا خیار همیشه سالم و تازه بماند.

ویژگی نایلون مخصوص بسته بندی
  1. این نایلون ها در برابر حرارت ، ضربات فیزیکی و … عایق خوبی می باشند.
  2. اگر شما تمایل دارید چاپ و بسته بندی محصول با کیفیت تر شود بهتر است از نایلون های با کیفیت برای بسته بندی محصول یا کالا استفاده نمایید.
  3. از انواع نایلون مخصوص بسته بندی برای بسته بندی خواربار ، غذای آماده و نیمه آماده ، خشکبار ، نان و … استفاده می شود.
  4. اغلب محصولاتی که به کمک بسته بندی نایلونی بسته بندی می شوند قسمت داخلی آن ها به وضوح قابل مشاهده می باشد.
نایلون حبابدار
نایلون حبابدار

نتیجه گیری :

نایلون بسته بندی در انواع مدل های مختلف نظیر رول ، کیسه و … موجود می باشد و این نایلون ها به صورت شفاف و رنگی تولید می شوند و شما می توانید با توجه به نیاز و نوع محصول یا کالا از بین آن ها نایلونی مناسب را برای بسته بندی انتخاب نمایید.

پیمایش به بالا