از رجیستر آیفون ۱۴ تا چاپ و طراحی بسته بندی آن

از رجیستر آیفون ۱۴ تا چاپ و طراحی بسته بندی آن

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدن ظاهر بسته بندی اولین برخورد مصرف کننده با محصول است، بنابراین نقش و طراحی بسته بندی و کالاهایی مانند موبایل در خرید دوباره مخاطب و ماندگاری در حافظه بلند مدت او انکار ناپذیر است. بنابراین طراحی بسته بندی را می توان مهم ترین عامل موفقیت کسب و کار دانست، زیرا می تواند حس زیبایی را در افراد تحریک کند تا آنها را به خرید وادار کرده و منجر به فروش مجدد شود.

طراحی روی بسته بندی کالا و محصولات را می توان در نقش، تصویر، نوشته ها و … خلاصه کرد. نقش طراحی و تصویر در بسته بندی را می توان به یک کاتالیزور تشبیه کرد که به تجسم و درک محتوای بسته بندی کمک می کند.

طراحی و تصویرسازی مناسب همراه با شکل، ساختار، لوگو و رنگ در شکل دادن به چاپ و بسته بندی کالا و محصولات شما نقش اساسی دارد.

بسته بندی های مختلف با مواد گوناگونی انجام می شوند. چاپ و بسته بندی روی جعبه ، جعبه های فلزی، ظروف پلاستیکی، کیسه های آماده، جعبه های آماده، ظروف شیشه ای و بسته بندی مقوایی (چاپ مقوایی) از جمله نمونه های بارز این بسته بندی های متفاوت هستند.

در برخی بسته بندی ها مانند جعبه های فلزی یا جعبه های مقوایی، محتویات داخل بسته مشخص نیست و خریدار نمی تواند کالای مورد نظر را ببیند. اینجاست که قرار دادن تصویر و نقش مناسب در روی بسته بندی می تواند اعتماد مشتری را جلب کند.

طراحی بسته بندی آیفون 14
طراحی بسته بندی آیفون ۱۴

جعبه‌گشایی آیفون ۱۴ پرو

در ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ (۲۵/۰۶/۱۴۰۱) سری آیفون ۱۴ به بازار عرضه شد و به زودی این گوشی معروف توانست مشتریان زیادی را به خود جذب کند. همانطور که مشخص است از ۲۳ آذر ۱۳۹۵ به بعد تمامی گوشی های وارداتی باید در سامانه همتا ثبت شوند. با این حال، روند ثبت نام آیفون ۱۴ تا کنون با تاخیر مواجه شده است که برخی از خریداران را نگران کرده است.

قاب گوشی آیفون ۱۴ پرو بر خلاف مدل های پرو نسل های قبل، به جای مشکی، همان رنگ سفید را دارد. وقتی جعبه را باز می کنید، در نگاه اول پشت گوشی را می بینید. به غیر از گوشی، خبری از امکانات خاصی در جعبه نیست. کابل USB-C به لایتنینگ، اسناد و گارانتی، برچسب و پین سیم‌کارت تنها موارد موجود در جعبه هستند.

علاوه بر جذابیت بسته بندی، طراحان واجد شرایط باید عواملی مانند فرهنگ اجتماعی، ارگونومی، سن خریدار و … را در نظر بگیرند. سلامت روحی و جسمی، محل فروش و نگهداری، سلیقه و اخلاق،  درآمد مصرف کنندگان از زمان چاپ و طراحی باید در روی بسته بندی گوشی کاملاً اجرا کنیم.

با در نظر گرفتن بازار هدف و سلیقه مصرف کنندگان این کار می تواند به نحو احسنت انجام شود. مناطق یا حومه شهر برای ورود به بازارهای مختلف باید فرم مورد نظر فروشنده را در بسته بندی درج کنند.

در بسته بندی باید از رنگ ها و تصاویری استفاده شود که با فرهنگ بازار محلی مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال در اروپا سبز تیره در اکثر کشورهای اروپایی منفور است، قهوه ای براق، مشکی و قرمز در ایران منفور است، در حالی که در سوئیس زرد به معنای لوازم آرایشی و زرد تخم مرغی نشانه مرگ است. همین نام مناسب ارزش کمتری از طرح و رنگ بسته ندارد، زیرا نام مناسب محتویات بسته بندی را توصیف می کند و باعث ایجاد تنش و تاثیر روانی در ذهن خریدار می شود.

ریجستری آیفون 14
ریجستری آیفون ۱۴

کاربرد عکس ها در طراحی بسته بندی

در واقع در هنگام طراحی از عکس ها و تصاویر به شکل های مختلفی استفاده می شود. گاهی با توجه به مخاطبان استفاده از تصاویر و موتیف های کمکی در روی کارتن گوشی اهمیت زیادی پیدا می کند. گاهی اوقات یک بسته به یک تصویر با کیفیت نیاز دارد و گاهی اوقات یک تصویر واقعی در روی بسته بندی می تواند فروش را بالا ببرد.

انتخاب هر یک از گزینه ها می تواند با تحقیق در مورد گروه سنی مخاطب و درک نیازهای بازار انجام شود. یک بسته بندی موفق با طراحی آن مرتبط است و می تواند در بازار موفق تر از سایر رقبا باشد. در مقابل نداشتن عکس و تصوی مناسب در روی کارتن گوشی ایجاد خلا بین خریدار و مشتری می کند.

در بسته بندی گوشی های موبایل وجود یک عکس اجباری شده است، تصاویر زیبا و رنگارنگ توجه مخاطب را به خود جلب می کند، عکس خود باعث ایجاد انگیزه می شود و شما را وسوسه می کند که حداقل یک بار محصول مورد نظر را خریداری کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که طراحی بسته بندی فقط نباید در مورد برند شما باشد، بلکه باید مشتری مدار و خدمات محور باشد. هنگامی که مصرف کنندگان محصولی را می خرند، بر آنچه در داخل آن است تمرکز می کنند، چگونه نیازهای آنها را برآورده می کند و چگونه یک مشکل را حل خواهد کرد. مهمتر از همه، نام تجاری و پیام شما باید واضح، قابل درک و با انگیزه باشد.

بسته بندی آیفون 14
بسته بندی آیفون ۱۴

عکس و تصویر در طراحی بسته بندی

انتخاب عکس مناسب روی بسته بندی باید با توجه به گروه سنی مخاطب و فرهنگ و سلیقه آن جامعه انجام شود. تصاویر، لوگو، نوشته ها و عکس‌ها با توجه به مخاطب هدف متفاوت هستند، به عنوان مثال، تصاویر خنده‌دار و شخصیت‌های کارتونی مصور برای برخی از بینندگان، در حالی که تصاویر واقعی برای عده ای دیگر نقش مؤثرتری در جلب توجه آن ها دارد.

علاوه بر این استفاده از جلوه های بصری مناسب در بسته بندی های فلزی، مقوا و … که خریدار محتویات بسته را نمی بیند باید به گونه ای انجام شود تا خریدار را برای تهیه محصول تشویق کند. به همین دلیل استفاده مناسب از عکس‌ها و تصاویر بصری در بسته‌بندی طراحی‌شده، تأثیر بسزایی در افزایش اثربخشی فروش و ایجاد وفاداری با برجای گذاشتن تأثیر بر مصرف‌کننده خواهد داشت.

چرا طراحی جعبه و بسته بندی یک سرمایه گذاری محسوب می شود نه یک هزینه ؟

طراحی بسته بندی باید به عنوان یک سرمایه گذاری تلقی شود نه هزینه و این موضوع اصلاً ربطی ندارد که شما خودتان تولید کننده یک محصول و برند بزرگ باشید یا کارخانه ای کوچک در یک گوشه شهر دارید. متأسفانه، بسیاری از شرکت ها هنوز به جای ارزش محصول، به قیمت طراحی نگاه می‌کنند.

مسئله اصلی در اینجا معمولاً قیمت واقعی ذکر شده روی بسته بندی علاوه بر خود محصول، نام تجاری بسته بندی شما را هم رشد می دهد. اگرچه بسته بندی یک علامت تجاری خواهد بود. شرکت باید به خاطر داشته باشد که برندها به نگهداری دقیق نیاز دارند. درست است که یک برند با بسته بندی می‌تواند با تلاش های برندسازی رقبا مقابله کند، اما شاید جالب تر این باشد که بسته بندی بدانید این کار راهی برای ایجاد سود بیشتر فراهم می کند.

 

پیمایش به بالا