بسته بندیچاپ

چاپ و بسته بندی محصولات با بهترین کیفیت

چاپ و بسته بندی در سال 1400

همه ما هنگام مراجعه به هر فروشگاهی ابتدا به ظاهرمحصولات به عبارتی به نوع چاپ و بسته بندی آن توجه می کنیم زیرا تأثیر زیادی روی جلب مشتری، در نتیجه فروش بیشتر محصول می شود. امروزه شرکت های زیادی در زمینه چاپ و بسته بندی  مواد غذایی، خشکبار، مواد بهداشتی و محصولات کشاورزی و حتی کارتن سازی در ایران فعالیت دارند.

ما در این مقاله قصد داریم انواع چاپ و بسته بندی، ویژگی های آن ها و مزیت های هر کدام و در نهایت مقایسه ای بین آن ها انجام دهیم.

چاپ و بسته بندی انواع کارتن
چاپ و بسته بندی انواع کارتن

 

سفارش چاپ یا بسته بندی دارید؟

همین حالا تماس بگیرید

۰۹۱۳۹۷۴۴۲۰۵ 

چاپ و بسته بندی:

هر تولید کننده ای زمانی که نوبت به بسته بندی محصولات می رسد باید چندین المان مهم از جمله طراحی، مواد و نوع ساختار، روش گرافیکی و چاپ را مد نظر داشته باشد زیرا انتخاب هر کدام از این المان ها روی دیگری اثر مستقیم دارد و در نتیجه کیفیت نهایی بسته بندی محصول را تحت تأثیر قرار می دهد. بسیاری از مشتریان هنگام خرید و انتخاب یک برند ابتدا براساس روش طراحی و نوع بسته بندی کالا آن برند را قضاوت می کنند.

به طور کلی چاپ و بسته بندی محصولات به دو روش چاپ افست بسته بندی و چاپ دیجیتال بسته بندی صورت می گیرد که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

بسته بندی مقوا
بسته بندی مقوا

چاپ افست بسته بندی:

چاپ افست یا لیتوگرافی یک روش سنتی و محبوب ترین راه برای چاپ و بسته بندی محصولات از جمله چاپ برچسب و چاپ جعبه است زیرا تا چند وقت پیش تنها راهی بوده که توانسته محصولات با بهترین کیفیت در تیراژهای بالا چاپ کند و تولیدکنندگاه برای محصولات خود از آن استفاده می کردند.

در چاپ افست از از صفحات چاپی و جوهر مرطوب به کار گرفته می شود که در یک طراحی هر رنگ باید به صورت جداگانه به یک کاغذ نیاز دارد و سپس در چاپخانه تدوین و بارگیری می شوند. در این روش تصویر قبل از انتقال بر روی بسته بندی ابتدا باید روی کاغذ چاپ شده سپس بر بسته انتقال یابد.

فاکتورهای زیادی از جمله طرح، میزان رنگ به کار گرفته شده و اندازه صفحه بر روی قیمت صفحات چاپی در این روش بستگی دارد.

 

بسته بندی مواد غذایی
بسته بندی مواد غذایی

مزیت های چاپ و بسته بندی افست:

  • اگر چنانچه تنها سطح مشخصی از طرح نیاز به رنگ داشته باشد این روش امکان تطبیق تناژ رنگ را فراهم می سازد.
  • از این روش برای اجرای طرح های با تنوع رنگی بسیار بالا می تواند به کار گرفته شود و تصویر با کیفیت به مشتری تحویل دهد.
  • یکی از مزیت های مهم این روش امکان تیراژهای زیاد است که با افزایش حجم تیراژ به نسبت هزینه چاپ نیز کاهش می یابد.
  • فرابنش نقطه ای و فلزی از جمله کیفیت های چاپی هستند که با این روش قابل ارائه است.

 

چاپ دیجیتال بسته بندی:

با پیشرفت علم و تکنولوژی روش جدیدی به نام چاپ دیجیتال به دنیای چاپ معرفی شد که به رقابت به چاپ افست پرداخت.

در چاپ دیجیتال طرح به صورت مستقیم طی یک فرآیند چهار رنگی روی بسته مورد نظر پیاده و چاپ می شود. در واقع چاپگر دیجیتال با استفاده از فایل های الکترونیکی و نفاط رنگی با کمک تونر یا جوهر تصویر مورد نظر را برای پیاده سازی آماده می کند.

دستگاه چاپ
دستگاه چاپدستگاه 

 

مزیت های چاپ و بسته بندی دیجیتال:

  • در این نوع چاپ طرح می تواند در رنگ های کامل چاپ شود و نیازی نیست برای هر رنگ به صورت جدا هزینه نمود.
  • در این نوع چاپ نیازی نیست ابتدا تصویر روی صفحه ای جدا چاپ شود و مستقیم آن را بر روی بسته بندی چاپ می کنند و این امر نیز هزینه های زیادی را جهت برخی ابزارآلات اضافی را کاهش می دهد.
  • فاصله بین سفارشات تا زمان تحویل کار خیلی کم بوده زیرا مرحله زمان بر چاپ بر روی صفحه های مجزا کم شده و همچنین زمان خشک شدن نیز کم می شود.
  • از این روش می توان برای چاپ با تعداد کم نیز به راحتی استفاده کرد.

 

 نکاتی که باید در انتخاب نوع چاپ و بسته بندی توجه کرد:

زمانی که تولید کننده برای چاپ و بسته بندی دنبال روش مناسب می گردد باید یک سری نکات مهم را در نظر بگیرند.

اینکه تعداد تیراژ می خواهد چاپ کند؟

آیا طرح همه محصولات یکسان هست یا اینکه برای هر کدام از محصولات طرحی جدا دارد؟

پیچیدگی طرح روی بسته بندی چه اندازه است؟

کیفیت طرح روی بسته بندی چه اندازه مهم است؟

تا چه اندازه می خواهید برای چاپ روی بسته بندی هزینه کنید؟

یک تولید کننده با پاسخ به این سؤالات با توجه به ویژگی های چاپ و بسته بندی افست و دیجیتال می تواند بهترین روش را جهت کار خود انتخاب کند.

 

عامل های موفقیت در کار چاپ و بسته بندی:

  • هر چاپخانه ای جهت انجام کار چاپ و بسته بندی اگر چنانچه توسط گروهی خاص دست به تحقیق و آزمایش بزنند به عنوان مثال مرکب های خاصی را آزمایش کند و به نتیجه آن بپردازد علیرغم اینکه این کار هزینه زیادی را در بر دارد ولی می تواند یک کار با کیفیت و تنوع بالا را ارائه دهد.
  • کیفیت را فدای کمیت نکنیم: برخی از شرکت های بسته بندی با شعار کیفیت را فدای کمیت می کنیم وارد این کار عظیم می شوند و با به کار بردن بهترین نرم افزارها جهت طراحی و دستگاه های سخت افزاری خروجی کار هزینه های زیادی را صرف می کنند و کارهای تضمینی را به بازار عرضه می کنند.
  • برخی از شرکت ها جهت پیشرفت و بروزرسانی تجهیزات و ابزارهای کار خود با توجه به جدیدترین متودهای دنیا برای کارکنان خود دوره های آموزشی خارج از مجموعه برگزار می کنند که می تواند تأثیر به سزایی روی کار خروجی داشته باشد.
  • وقت شناسی در تحویل پروژه مشتری یکی از ویژگی هایی است که می تواند باعث جلب مشتری و درآمد بیشتر شرکت شود.

المان های زیادی برای انتخاب یه شرکت خوب جهت کار چاپ و بسته بندی محصولات وجود دارد که در اینجا با توجه به ظرفیت مقاله توانستیم چند نمونه بارز آن را بیان کنیم. امروزه با مراجعه به سایت های مختلف شرکت های برتری که در این زمینه فعالیت دارند معرفی شده اند که می توان با تحقیق کامل راجع به این شرکت ها برترین آن ها را انتخاب نمود و کار با کیفیتی را برای بسته بندی محصولات خود برگزید و مشتریان خاص خود را جلب نمود.

 

admin

فروش فیلم پلی استر فروش فیلم سلفون فروش انواع فیلم بسته بندی 09139744205

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا