بررسی سلفون opp و بازار فروش در سال 1401-1402

بررسی سلفون opp و بازار فروش در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲

۵/۵ - (۲ امتیاز)

یکی از مواردی که در چاپ و بسته بندی امروزه بسیار طرف‌دار پیدا کرده است سلفون‌ها هستند، اکثر محصولات خوراکی و… برای بسته‌ بندی از انواع سلفون‌ها استفاده می‌کنند، سلفون opp یکی از پرکاربردترین انواع سلفون در بسته‌ بندی می‌باشد که اکثر محصولات به‌وسیله آن بسته‌ بندی و عرضه می‌شوند، با گسترش صنعت دسته‌بندی و چاپ در ایران استفاده از این لوازم برای بسته‌ بندی محصولات بسیار استفاده شده است، سلفون opp در بازار بسته‌بندی و چاپ به محبوبیت بسیار زیادی رسیده است، این محصول را می‌توان برای بسته‌ بندی محصولات مختلفی استفاده کرد، صنعت‌های مختلفی این محصول را تهیه می‌کنند تا از آن استفاده کنند؛ اگر قصد دارید با سلفون opp آشنا شوید و بازار آن را بررسی کنید با ما تا انتها همراه باشید قصد داریم به بررسی بازار فروش سلفون opp در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ بپردازیم و به طور کامل با این محصول آشنا شویم و بدانیم چه کاربردهای این وسیله دارد که امروزه توانسته طرف‌داران بسیاری را به خود جذب کند و محبوبیت بالایی را به دست آورد.

سلفون opp و بازار فروش
سلفون opp و بازار فروش

سلفون opp چیست؟

سلفون opp چیست؟ برخی از شما عزیزان می‌دانید این محصول چیست؛ اما اجازه دهید قبل از بررسی بازار فروش سلفون opp، توضیحاتی در باره این محصول بدهیم تا افرادی که نمی‌دانند این وسیله چیست با آن آشنا شوند.

سلفون به‌وسیله ذوب یک ماده پلیمری که به او پلی‌پروپیلن می‌گویند ساخته می‌شود که همراه با جهت است؛ سلفون opp مخفف شده کلمه‌ Oriented polypropylene است که بخواهیم به طور خلاصه بگویم سلفون opp به چه معنا است باید بگویم؛ یعنی سلفونی که از پلی‌پروپیلن جهت‌دار به وجود آمده است؛ در ساخت این وسیله کاربردی از سلولز طبیعی استفاده می‌شود که یکی از ویژگی‌های مثبت این محصول به‌حساب می‌آید و باید به این نکته اشاره کنیم که در ساخت آن از هیچ فلز و سنگی و مواردی که باعث آسیب‌رسانی به محیط می‌شود به کار نرفته است.

آشنایی انواع سلفون opp:

سلفون‌های opp دارای انواع مختلفی هستند، انواع این محصولات کارایی‌های بسیار زیادی دارند و مورداستفاده در صنعت‌های مختلف قرار می‌گیرند، انواع سلفون‌های opp هرکدام از کاربردهای مخصوص خود بهره‌مند هستند و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

سلفون صدفی opp :

سلفون صدفی opp یکی از مدل‌های پرکاربرد سلفون opp می‌باشد، این نوع را بیشتر در صنعت مواد غذایی می‌توانید مشاهده کنید در بسته‌ بندی مواد غذایی مختلف از این مدل استفاده بسیار زیادی می‌شود، محصولات غذایی که در یخچال نگهداری می‌شوند از این نوع سلفون در بسته‌بندی‌شان به کار می‌رود.

دلیل این که به این محصول سلفون صدفی opp می‌گویند رنگ آن است که در اصل شیری و صدفی می‌باشد و بر همین اساس در صنعت بسته‌بندی این محصول به سلفون صدفی opp مشهور شده است.

سلفون شفاف OPP:

یکی دیگر از انواع این محصول محبوب سلفون شفاف OPP می‌باشد که کارایی بسیار زیادی در بسته‌بندی و چاپ دارد درکل این محصول همان سلفون  opp اصلی است که به آن هیچ مواد اضافی افزوده نشده است و به طور کامل شفاف می‌باشد، برای تولید سلفون شفاف OPP از مواد اولیه بدون ناخالص، شفاف و باکیفیت استفاده می‌شود که باعث شده محصول باکیفیت و شفافی به وجود بیاید.

همان‌طور که گفته شد این محصول شفاف است و در صنایع مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرد که به دلیل نمایان‌شدن محصولی که در آن قرار می‌گیرد برای بسته‌ بندی در صنعت مواد غذایی از آن بیشتر استفاده می‌شود، اگر از این نوع سلفون برای بسته‌بندی محصولاتتان استفاده کنید می‌توانید با نشان‌دادن محتویات داخل بسته‌بندی‌تان اعتماد مشتریان را بیشتر به دست آورید.

اگر به فروشگاه رفته باشید به‌احتمال بسیار زیاد محصولات بسیاری را مشاهده کرده‌اید که از این وسیله برای بسته‌بندی استفاده کرده‌اند اگر بخواهیم یک محصولی را که اکثر مردم مشاهده کرده‌اند مثال بزنیم که از این سلفون برای بسته‌بندی‌اش استفاده شده است ماکارونی که در خانه‌ها و فروشگاه‌ها وجود دارد؛ برای بسته‌بندی ماکارونی از این وسیله کاربردی استفاده می‌شود.

این نوع سلفون علاوه بر کاربردی‌بودن از قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر محصولات برخوردار است، زمانی که تولیدکننده از این سلفون برای بسته‌بندی محصولاتش استفاده می‌کند می‌تواند با هزینه کم یک چاپ و بسته‌بندی زیبای برای محصولش طراحی کند و از طرفی سود بیشتری به دست آورد؛ بسته‌بندی در قیمت نهایی محصول تأثیر دارد و سلفون شفاف OPP کم‌هزینه‌تر می‌باشد.

سلفون bopp
سلفون bopp

سلفون متالایز:

یکی دیگر از مدل‌های سلفون opp سلفون متالایز می‌باشد که به‌احتمال بسیار زیادی بارها آن را مشاهده کرده‌اید؛ اما به دلیل نداشتن اطلاعات متوجه نشده‌اید، این مدل از سلفون‌ها نیز کاربردهای فراوانی دارند و در روز به‌احتمال بسیار زیادی با آن مواجه می‌شویم و شاید در جیب برخی مردم همیشه باشد.

رنگ سلفون متالایز نقره‌ای می‌باشد که اکثر بسته‌بندی مواد خوراکی از این نوع سلفون طراحی می‌شود، دلیل رنگ نقره‌ای این سلفون به‌کاررفتن پودر آلومینیوم در ساخت آن می‌باشد، اکثر بسته‌بندی شکلات‌ها که در جیب و خانه اکثر مردم وجود دارد از سلفون متالایز ساخته شده است.

سلفون متالایز نسبت به سایر سلفون‌های  opp مقاوم و محکم‌تر است، کیفیت این محصول بسیار بالا است و می‌تواند از محصولاتی که به‌وسیله آن بسته‌بندی شده‌اند در مقابل خرشید مقاومت کند و از آسیب جلوگیری کند و دلیل اصلی آن وجود پودر آن است.

ویژگی سلفون opp در بسته‌بندی:

سلفون opp دارای ویژگی‌های فراوانی می‌باشد؛ اما یکی از برجسته‌ترین آن که می‌توان گفت به همین دلیل است که از آن برای بسته‌بندی محصولات مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد قابلیت چاپ بر روی این نوع سلفون می‌باشد.

چاپ در صنعت بسته‌بندی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها است، یک محصول باکیفیت باید از بسته‌بندی و چاپ زیبایی برخوردار باشد تا بتواند مشتریان را به خود جذب کند؛ بسته‌بندی بدون چاپ خوب و باکیفیت برای یک محصول نمی‌تواند جذاب باشد؛ یک محصول اگر باکیفیت باشد و کارایی بسیار زیادی هم داشته باشد؛ اما در یک بسته‌بندی باکیفیت قرار نگیرد نمی‌تواند در بازار به‌خوبی بفروش برود.

امروزه اکثر خریداران به بسته‌بندی و چاپ محصول توجه بسیار زیادی دارند، زمانی که یک محصول در بسته‌بندی جذابی قرار دارد این نکته را به ذهن می‌رساند که وقتی تولید کنند به این اندازه به کیفیت بسته‌بندی اهمیت داده است پس به‌احتمال زیاد محصول باکیفیتی را نیز تولید و عرضه کرده است؛ در اکثر مواقع شاهد این اتفاق بوده‌ایم که یک محصول بسیار کاربردی در یک بسته‌بندی بی‌کیفیت قرار داشته است و خریدار به دلیل نداشتن بسته‌بندی باکیفیت و چاپ جذاب از خرید آن منصرف شده است و دلیل آن این است که چاپ و بسته‌بندی بی‌کیفیت یک احساس بی‌ارزش بودن انتقال می‌دهد.

بسته بندی مواد غذایی
بسته بندی مواد غذایی

اهمیت چاپ و بسته‌بندی:

چاپ و بسته‌بندی از اهمیت بالایی برخوردار است و بیشترین تأثیری که این صنعت دارد باعث فروش بیشتر محصولات می‌شود، همان‌طور که گفته شد چاپ و بسته‌بندی باکیفیت در انتخاب محصول برای مشتری بسیار اهمیت دارد، همیشه به یاد داشته باشید بسته‌بندی اولین بخش یک کالا است که مشتری آن را می‌بیند، یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازاریابی و فروش محصول انتقال حس خوب می‌باشد بسته‌بندی و چاپ می‌تواند در انتقال این حس بسیار تأثیرگذار باشد.

زمانی که شما برای یک محصول باکیفیت از چاپ و بسته‌بندی بی‌کیفیت استفاده می‌کنید مطمئن باشید که در نگاه اول مشتری تنها نکته‌ای که به ذهنش می‌آید این است که اگر محصول مطمئن و باکیفیت بود در این نوع بسته‌بندی قرار نمی‌گرفت و به‌احتمال بسیار زیاد از خرید صرف‌نظر می‌کند.

چاپ و بسته‌بندی اهمیت بسیار زیادی در بازاریابی محصول دارد به‌احتمال بسیار زیادی برای شما این مسئله پیش‌آمده است که محصولی را تنها به دلیل اینکه دارای بسته‌بندی جذابی است خریداری کرده باشید، دقیقاً زمانی که شما یک طراحی جذاب و دوست‌داشتنی برای محصولاتتان در نظر می‌گیرید مطمئن باشید که برخی از خریداران شاید نیازی به محصولات نداشتند تنها از ظاهر بسته‌بندی شما خوششان آمده است و آن را تهیه کرده‌اند.

اگر یک محصول بی‌کیفیت و تقلبی را به‌خوبی چاپ و بسته‌بندی کنید فروش آن بالا می‌رود و به‌احتمال زیاد کسی متوجه بی‌کیفیتی آن تا قبل از استفاده نشود، ظاهر بسته‌بندی می‌تواند مشتری را فریب دهد و او به این فکر می‌کند که وقتی تولید کنند به بسته‌بندی اهمیت می‌دهد به‌احتمال زیاد به کیفیت محصول هم به همان اندازه اهمیت داده شده است و محصول را با رضایت کامل خریداری می‌کند.

اگر با یک بچه به بازار بروید می‌توانید اهمیت بسته‌بندی را در جذب مشتری به‌خوبی درک کنید، کودکان از محصولاتی که دارای بسته‌بندی جذاب با چاپ رنگی و زیبا هستند خوششان می‌آید مخصوصاً در مواد خوراکی و اسباب‌بازی بسته‌بندی می‌تواند توجه کودک را جلب کند.

اگر محصولی باکیفیت تولید می‌کنید و قصد دارید آن را به بازار عرضه کنید به بسته‌بندی و چاپی که برای آن در نظر گرفته‌ای اهمیت دهید تا بتوانید محصولاتتان را با بسته‌بندی جذاب وارد بازار کنید.

روش چاپ بر روی سلفون opp:

چاپ بروی سلفون opp را نمی‌توان با استفاده از انواع روش‌های چاپ انجام داد و باید تنها با دو روش که مناسب این کار است چاپ بروی آن انجام شود، اگر بخواهیم بر روی بسته‌بندی که با سلفون opp انجام شده است چاپ انجام دهیم باید از روش چاپ فلسکو و سیلندر استفاده کنید.

چاپ فلسکو از کیفیت خوب و مناسبی برخوردار است، این روش محبوبیت بسیاری دارد و اکثر صنایع به دلیل اینکه سود بیشتری به دست آورند و برای بسته‌بندی و چاپ هزینه کم‌تری بدهند این روش را انتخاب می‌کنند، چاپ فلسکو از نظر قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

چاپ سیلندر نیاز به هزینه بسیار زیادی دارد و به همین دلیل است تنها برخی از تولیدها و کارخانه‌ها از آن استفاده می‌کنند برای چاپ روی سلفون  opp، از نظر کیفیتی باید بگویم روش سیلندری از کیفیت عالی و بسیار بالایی برخوردار است.

چاپ و بسته بندی
چاپ و بسته بندی

بررسی بازار فروش سلفون opp در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲:

بازار فروش سلفون opp در این چند سال اخیر با رشد بسیار زیادی روبرو شده است که دلایل مختلفی دارد، یکی از مهم‌ترین نکاتی که باعث شده در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ بازار این نوع سلفون گسترش پیدا کند رشد و پیشرفت صنعت چاپ و بسته‌ بندی می‌باشد.

با رشد این صنعت کارخانه‌ها و تولیدی‌ها برای اینکه بتوانند محصولاتشان را در بسته‌بندی‌های جذاب قرار دهند و وارد بازار کنند از این نوع سلفون که کاربرد و کارایی بسیار زیادی برای بسته‌بندی و چاپ دارد استفاده می‌کنند.

در دهه‌های قبل تولیدکنندگان متوجه اهمیت دسته‌بندی برای یک محصول نشده بودند و صنعت چاپ و بسته‌ بندی رشدی نداشته است؛ اما در این چند سال از وسیله‌های مختلفی برای طراحی و بسته‌بندی محصولات استفاده می‌کنند که سلفون opp یکی از محبوب‌ترین‌ها است.

در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ کارخانه‌های بسیار زیادی از این نوع سلفون خریداری کرده‌اند و بسته‌بندی برخی از مواد غذایی به‌وسیله این محصول انجام می‌شود و این نوع سلفون در صنایع غذایی بیشترین کاربرد را دارد.

خرید سلفون opp:

خرید سلفون opp نیاز به رعایت نکاتی دارد تا بتوانید یک محصول باکیفیت و کاربردی را خریداری کنید؛ به دلیل گسترش بازار فروش سلفون opp افراد سودجو محصولات تقلبی و بی‌کیفیت را وارد بازار کرده‌اند تا بتوانند مردم را فریب دهند و پول بیشتری بگیرند و به همین دلیل باید مراقب این افراد باشید.

شرکت‌های بسیاری هستند که شروع به تولید و فروش سلفون opp کرده‌اند که محصولاتشان از کیفیت پایینی برخوردار است و کاربرد بسیاری نخواهد داشت.

اولین نکته که باید به آن توجه کنید خرید سلفون opp از مراکز مطمئن و معتبر می‌باشد، فروشگاه‌ها و شرکت‌های که دارای اعتبار هستند با ارائه محصولات باکیفیت و ارزشمند دانستن مشتری توانستند اعتماد مشتریان را به دست آورند تا به یک فروشگاه معتبر و مطمئن تبدیل شوند.

احتمال این که شرکت‌های معتبر محصولات بی‌کیفیت ارائه دهند و اعتبار خود را از دست دهند بسیار کم می‌باشد و آن‌ها سعی دارند با ارائه محصول باکیفیت رضایتمندی مشتریانشان را حفظ کنند.

نکته دوم مشوت کردن با افرادی است که دارا تجربه با تخصص در این زمینه هستند، شما با دریافت راهنمایی می‌توانید یک خرید مطمئن را تجربه کنید، شما می‌توانید قبل از خرید با مجموعه لفاف مهر آموز تماس بگیرید و از کارشناسان و مشاوران مجموعه مشاوره رایگان دریافت کنید تا کارشناسان باتجربه و متخصص ما شما را راهنمایی کنند تا یک تصمیم درستی داشته باشید.

جمع‌بندی:

بازار فروش سلفون opp رشد بسیار زیادی داشته است، در این مقاله به بررسی بازار فروش این محصول پرداختیم و توضیحاتی درباره خود آن دادیم تا به طور کامل با آن آشنا شوید، امیدواریم مطالب به شما کمک کرده باشد با این محصول کاربردی آشنا شده باشید.

پیمایش به بالا