تولید نوار چسب با فیلم BOPP

تولید نوار چسب با فیلم BOPP

۵/۵ - (۱ امتیاز)

خیلی هامون برای خرید خودکار – مداد  – دفتر یادداشت و خرید نوار چسب و … به لوازم الحتریر ها رفته ایم در واقع این همان نوار چسبی است که با فیلم bopp تولید می شود و جالب است بدانید از سبکترین مصرف تا سنگین ترین  موارد مورد مصرف است مانند برچسب زدن حمل و نقل و در صنایع لجستیک استفاده می شود.

BOPP به اختصار Polypropylene Biaxially Oriented Polypropylene نامیده می شود. استفاده از پلی پروپیلن در ساخت نوارهای چسب به دلیل ویژگی ها و خواص شگفت انگیز آن است. این یک پلیمر ترموپلاستیک است که در دماهای خاص مقاومت دارد و پس از سرد شدن به حالت جامد باز می گردد.

فیلم پلی پروپیلن را می توان در هر دو جهتی که به عنوان دو محوره ذکر شد، کشید. این کشش فیلم استحکام و شفافیت فیلم را افزایش می دهد. استحکام کششی بالا آن را برای استفاده جهت تولید نوار چسب ایده آل می کند.

پلی پروپیلن چندین ویژگی دیگر مانند مقاوم در برابر سایش، عوامل واکنش دهنده شیمیایی و رطوبت دارد. سطح فیلم به راحتی قابل چاپ و روکش است، که آن را برای نوارهای بسته بندی BOPP و چاپ مفید می کند. نوار ها را می توان به راحتی در صورت لزوم برش داد.

تامین کننده انواع سلفون bopp

فیلم bopp ضخامت ۲۴ میکرون 

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

ویژگی هایی که این نوارهای بسته بندی BOPP دارند عبارتند از:

  • استحکام – قدرت
  • امنیت
  • مقاومت در برابر دماهای شدید

 

 

تولید نوار چسب با فیلم Bopp
تولید نوار چسب با فیلم Bopp

۳ نوع نوار چسب BOPP

نوار چسب BOPP انواع مختلفی دارد. محصول از نظر ظاهری دسته بندی می شود. قابلیت چاپ آسان  پلی پروپیلن  و سطح صاف محصول باعث می شود که به راحتی رنگ را جذب کند.

۱. نوار چسب BOPP شفاف

این نوارهای BOPP کاملا شفاف هستند. از آنها برای مواقعی که باید داخل بسته قابل مشاهده باشد استفاده می شود. آنها معمولاً روی برچسب ها یا کدها استفاده می شوند.

۲. نوار چسب رنگی BOPP

این نوارهای چسب BOPP دارای رنگدانه هستند. نوارهای بسته بندی رنگی برای متمایز ساختن محصول و شناسایی آنها استفاده می شود.

۳. نوار چسب BOPP سفارشی 

شرکت های چاپی می توانند نوارهای چسب BOPP را نیز سفارشی کند. سفارشی سازی شامل برچسب ها، نام ها یا آرم های چاپ شده است. نوار سفارشی یا چاپ شده BOPP برای برندسازی یا شناسایی شرکت استفاده می شود.

این نوار چاپ پذیری بسیار بالایی دارد، از این رو قابلیت چاپ بالایی دارد. خواص و ویژگی های نوار بدون توجه به ظاهر آن بی تاثیر باقی می ماند.

 

تولید نوار چسب رنگی با فیلم Bopp
تولید نوار چسب رنگی با فیلم Bopp

خواص نوار چسب BOPP

همانطور که در بالا گفته شد، نوار چسب BOPP دارای چندین ویژگی قابل توجه است. این ویژگی ها آن را به یک ماده بسته بندی ایده آل در صنایع و کاربردهای مختلف تبدیل می کند.

استفاده چند منظوره از این نوار دو طرفه به ویژگی های زیر نسبت داده می شود.

۱.      استحکام بالا 

نوار چسب BOPP استحکام و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد. این ویژگی ها به یکپارچه شدن محصول نسبت داده می شود.

نوار چسب BOPP به طور محکم به اشیا دیگر متصل می شود. از این رو دارای استحکام کششی، استحکام و مقاومت بالایی در برابر ضربه است.

استحکام و چقرمگی محصول حتی در شرایط نامساعد دست نخورده باقی می ماند. زمانی که نیاز به مهر و موم محکم برای نگهداری بسته بندی محصول باشد، آن را ایده آل می کند.

علیرغم استحکام بالا این نوار پلاستیکی، به طرز شگفت انگیزی سبک وزن است.

۲.  محدوده دما

نوار می تواند با تمام اثربخشی خود در یک محدوده دمایی گسترده سالم بماند. استحکام کششی بالای محصول در دماهای بسیار سرد تا گرم باقی می ماند.

این ویژگی آن را برای حمل و نقل بسته ها در شرایطی که دماهای شدید دارند مناسب می کند.

۳. مقاومت در برابر رطوبت 

نوار چسب BOPP مقاومت در برابر رطوبت را نیز ارائه می دهد. نوار دست نخورده باقی می ماند و حتی در شرایط مرطوب نیز لایه لایه نمی شود.

تحمل رطوبت آن را به گزینه ای مطمئن برای بسته بندی تبدیل می کند. نه تنها آب، نوار چسب BOPP همچنین در برابر روغن و گرد و غبار مقاومت می کند.

۴. مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه فیلم خود چسب BOPP مقاومت در برابر اشعه UV است. استحکام نوار چسب با نور مستقیم خورشید حتی برای مدت طولانی تضعیف نمی شود. این نوار را برای حمل بسته ها در معرض نور خورشید ایده آل می کند.

از دیگر خواص نوار می توان به ضد چروک، سمی نشدن محصول و سازگاری با محیط زیست، شفافیت بالا و براق بودن آن اشاره کرد.

نوار چسب bopp مخصوص بسته بندی
نوار چسب bopp مخصوص بسته بندی

کاربردهای نوار بسته بندی چسب BOPP

نوار بسته بندی چسب BOPP در صنایع مختلف کاربرد دارد:

۱.صنعت حمل و نقل

اقلامی که قرار است ارسال شوند ممکن است شرایط نامطلوبی را پشت سر بگذارند و استحکام فیلم بسته بندی را مورد آزمایش قرار دهند.

نوار چسب BOPP یک راه حل ایده آل برای نیازهای بسته بندی صنعت حمل و نقل است. از کارتن های سنگین گرفته تا سبک، این نوار BOPP برای همه موارد مناسب است.

در رطوبت، دمای شدید یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید دست نخورده باقی می ماند. تگران خورد شدن یا شسته شدن محصولات خود نباشید این نوع نوار چسب های bopp محصولات را در داخل به طور ایمن نگه می دارد و بسته بندی می کند.

۲.مدیریت موجودی 

نوار چسب BOPP یک راه حل بسته بندی با ارزش برای نگهداری محصولات در انبارها و موجودی است.

علاوه بر اینکه موجودی قابل توجه را آسان می کند، آن را ایمن نگه می دارد. احتمال سرقت نیز از بین می رود.

۳.  سایر صنایع

استفاده از نوار چسب BOPP به یک یا دو صنعت محدود نمی شود. کاربردهای آن به سایر بخش های متفرقه نیز کشیده می شود.

که شامل صنایع الکترونیک، جواهرات و انتشارات است. به طور خلاصه، هر بازاری که نیاز به بسته بندی ایمن و مطمئن محصولات دارد، ببا خیال راحت می تواند از نوار چسب bopp استفاده کند.

انواع نوار چسب با سلفون Bopp
انواع نوار چسب با سلفون Bopp

 

جمع بندی

نوار چسب BOPP یک محصول فوق العاده همه کاره است. مزایای زیادی ارائه می دهد و برای طیف گسترده ای از برنامه ها استفاده می شود. یک گزینه عالی برای بسته بندی در بازارهای مختلف به حساب می آید. علاوه بر اینکه به عنوان یک نوار لوازم التحریر معمولی استفاده می شود، برای کاربردهای سنگین نیز کاربرد دارد. قابلیت شخصی سازی این نوار کاربردهای آن را چند برابر می کند. با ظاهر رنگی یا چاپی، می توانید از آن برای اهداف خاصی استفاده کنید.

پیمایش به بالا