سلفون تزئینی و دکوراتیو

سلفون تزئینی و دکوراتیو چیست؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)

 

سلفون تزئینی و دکوراتیو یک محصول فوق العاده و همه کاره است که برای بسته بندی محصولات مختلف استفاده می شود. این محصول برای بسته بندی محصولات هنری و صنایع دستی، تزئین گل و گیاه، هدیه، لباس، اسباب بازی و جواهرات کاربردی بوده به طوری که می توان آن را تا کرد، گره زد، با روبان، مهره، نوار چسب یا چسب حرارتی تزئین کرد.

بعضی از انواع سلفون بسیار شفاف هستند، بنابراین هدیه یا گل های بسته بندی شده با این مواد کاملا قابل مشاهده است. در این مقاله به بررسی سلفون تزئینی و دکوراتیو می پردازیم. اگر به سلفون دکوراتیو و تزئینی نیاز دارید همین حالا با ما تماس بگیرید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با عنوان سلفون تزئینی و دکوراتیو همراه ما باشید.

بسته بندی با سلفون تزئینی

امروزه استفاده از سلفون در بسته بندی های تزئینی و دکوراتیو بسیار استفاده می شود. دلیل این امر انعطاف پذیری این محصول و همچنین قیمت ارزان و جلوه ی زیبای است که به هر محصولی می بخشد. اگر افرادی که از این وسیله استفاده می کنند مقداری طبع هنری داشته باشند بهترین طرح ها را می توانند خلق کنند. سلفون رنگی و سلفون شفاف یکی از پرکاربردترین سلفون های بسته بندی تزئینی محسوب می شوند. دلیل این امر این است که با استفاده از این ابزار بسته بندی محصول از بیرون پیداست و بسیار زیبا به نظر می رسد. در ادامه انواع سلفون دکوراتیو معرفی می شود.

ویژگی سلفون های تزئینی و دکوراتیو

سلفون های تزئینی اغلب از فیلم opp، cpp، bopp می باشند. این نوع از فیلم ها داریا شفافیت و براقیت بسیار بالا ، قابلیت چاپ پذیری بالا، دارای وزن سبک و کم ، بی بو، بی مزه، بدون هیچ گونه ماده سمی هستند.  همچنین سلفون تزئینی و دکوراتیو دارای مقاومت و استحکام بالا ، قابلیت تحمل حرارت بالا ، مقاوم در برابر عواملی مانند رطوبت، چربی و روغن ، بسیار انعطاف پذیر و کاربردی، سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت، فاقد مواد شیمیایی و سمی ، استحکام کششی بالا  می باشند.  سلفون دکوراتیو و تزئینی دارای رنگ های متنوع و زیبا هستند هستند که استفاده همزمان آنها سبب می شود که جلوه های بسیار زیبایی ایجاد کنند.

 

انواع سلفون های تزئینی

انواع سلفون های تزئینی و رنگی را می توان به صورت سلفون رنگی، سلفون شفاف، سلفون مات، براق، دو طرفه، چاپی و طرح دار و هلوگرافیک نام برد که در ادامه به آن می پردازیم.

  • سلفون رنگی

سلفون را با رنگ های طبیعی یا مصنوعی که در اواخر مرحله ساخت معرفی می شود، رنگ می دهند. رنگ در فیلم نفوذ می کند و تضمین می کند که هنگام برش رنگ در سراسر فیلم ثابت می ماند. این نوع سلفون ها دارای رنگ های یکنواختی بوده و یا اینکه به صورت چند رنگ موجود است. رنگ های سلفون بسیار متنوع است به طوری که افراد می توانند برای در یک تزئین از چند رنگ سلفون استفاده کنند.

  • سلفون شفاف

سلفون شفاف یکی از پرکاربردترین سلفون ها در تزئینات شمرده می شوند. این نوع سلفون به دلیل اینکه چروک نمی شود و زیبایی بسیاری به محصول می بخشد در تزئین هدیه ی عروس و هدیه تولد و از این قبیل و همچنین برای تزئین گل های طبیعی و دسته گل بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

  • سلفون نیمه شفاف

سلفون های نیمه شفاف می توانند رنگی یا بی رنگ باشند به دلیل انعطاف پذیری که دارند زیبایی زیادی به محصول می بخشند.

  • سلفون چاپی و طرح دار

سلفون چاپی و طرح دار به سلفونی گفته می شود که دارای روکش به طرح های مختلف باشد. برای مثال: روکش سلفون شفاف، روکش سلفون طرح دار ، روکش سلفون برگ ، روکش سلفون مشکی رنگی، روکش سلفون رنگی،  روکش سلفون کریسمس ستاره ای، روکش سلفون برگ دار، سلفون با طرح قلب از این نوع سلفون می باشند.

کاربرد سلفون های تزئینی و دکوراتیو

امروزه از سلفون تزئینی و دکوراتیو  بسیار استفاده می شود. متداول ترین استفاده از انواع سلفون تزئینی دراستفاده از سلفون در تزئین دسته گل  و استفاده از سلفون برای تزئین هدیه است.

  • استفاده از سلفون در تزئین دسته گل

امروزه سلفون در گل فروشی بسیار استفاده می شود و در همه دسته گل ها حداقل از یک نوع سلفون استفاده خواهد شد. سلفون علاوه بر زیبایی بخشیدن به دسته گل فواید زیادی نیز برای تازه ماندن گل به همراه دارد. سلفون یک لایه ضد آب برای دسته گل، به عنوان یک نگهدارنده آب یا بسته بندی بیرونی برای دسته گل است پیچیدن ته دسته گل با سلفون و تزریق مقدار کمی آب می تواند دسته گل را شاداب نگه دارد. به دلیل تنوعی که سلفون دارد در گل آرایی از انواع سلفون براق، شفاف، رنگی، چاپی استفاده می شود. سلفون شفاف متداول­ترین سلفون مورد استفاده در گل آرایی است و استفاده از سلفون چاپی با طرح های مثل توپی، برگی و گل زیبایی بیشتری به گل می بخشد.برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله« سلفون opp برای بسته بندی انواع گل مانند گل لاله » را مطالعه کنید.

  • استفاده از سلفون برای تزئین هدیه 

با توجه رسم و رسومی که در کشور وجود دارد اغلب برای بسته بندی وسایل عروس و یا سفره آرایی شب یلدا و یا عید نوروز و جشن های تولد از سلفون استفاده می شود. به طوری که نقل و نبات، میوه، شیرینی، لباس، طلا و جواهرات ، کفش و … را در سلفون می پیجند و با روبان محکم و زیبا می کنند. البته بعضی از روبان ها نیز از جنس سلفون می باشد.

سلفون تزئیمی و دکوراتیو

سلفون تزئینی از کجا تهیه کنیم؟

در چاپ مهر آموز رول های سلفون برای صنایع مختلف عرضه میشود. سلفون ما با بالاترین کیفیت مناسب برای برش، خرد کردن، تا کردن و تزئین است. می توانید از آن برای ساخت بسته بندی های ایمن در پروژه های هنری و صنایع دستی استفاده کنید. برای خرید سلفون با ما تماس بگیرید.

جمع بندی

انواع  رول سلفون تزئینی و دکوراتیو در رنگ های مختلف در دسترس است و می توان در مراسمات مختلف و برای گل آرایی استفاده کرد. شرکت چاپ مهر آموز دارای تجهیزات پیشرفته، ماشین آلات مختلف چاپ و برش با سرعت بالا است. شما می توانید در هر طرح و رنگی از سلفون که در کارهای تزئینی نیاز دارید به ما پیشنهاد دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر با  شماره در سایت تماس بگیرید.

 

پیمایش به بالا