لمینیت سلفون opp با کاغذ

لمینیت سلفون opp با کاغذ

۴.۴/۵ - (۹ امتیاز)

لمینیت یک فرآیند پس از چاپ است که در آن یک تکه پلاستیک شفاف به عنوان یک لایه نازک بر روی مقوای چاپ شده استفاده می شود. لمینت معمولا در صنعت چاپ و بسته بندی ، چاپ جعبه، ساخت مقوا، چاپ کارت ویزیت و چاپ دیجیتال استفاده می شود. از انواع لمینت می توان به لمینت براق و مات اشاره داشت.

مزایای استفاده از روکش لمینت در چاپ

فرآیند لمینیت، قسمت چاپ شده را بین دو ورق فیلم پلاستیکی شفاف محصور می کند و می چسباند.

این فیلم و روکش شفاف استحکام و محافظت را در چاپ افزایش می دهد. در نتیجه عمر قطعات چاپ شده افزایش می یابد. لمینیت همچنین کیفیت چاپ را با عمیق‌تر کردن و شفاف‌سازی رنگ‌های جوهر بهبود می ‌بخشد.

لمینیت انواع سلفون BOPP  – BOPET  و کاغذ

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

لمینت دوام مواد چاپی را افزایش می دهد و امکان استفاده دوباره و دوباره از آنها را فراهم می کند.

لمینت در برابر اثر انگشت و لکه، تراوش، پارگی، چین و چروک و سایش و همچنین روغن، گریس، خاک، رطوبت و سایر آلاینده ها محافظت می کند.

لمینت با افزایش رنگ رنگ، ظاهر قطعه چاپ شده را بهبود می بخشد. بنابراین ظاهر حرفه ای تر و جالب تری ایجاد می کند.

لمینیت سلفون opp با کاغذ
لمینیت سلفون opp با کاغذ

لمینت استحکام را فراهم می کند و از کیفیت و اهمیت بالایی برخوردار است.

لمینت کاملا شفاف بوده و به هیچ وجه در چاپ اختلال ایجاد نمی کند و هیچ ایرادی ندارد.

لمینت قیمت مناسبی دارد. همچنین از آنجایی که لمینت باعث افزایش طول عمر بسته بندی مواد غذایی چاپی می شود، باعث صرفه جویی در هزینه چاپ مجدد می شود.

کاربرد لمینیت کردن (lamination) در چاپ دیجیتال

اگر به دوران مدرسه برگردیم، کارت هایی به ما می دادند که اطلاعات ما روی آن بود و این کارت ها را برای تنبیه انضباطی یا برای تمسخر از ما می گرفتند. ما از این کارت ها روی سینه هایمان استفاده می کردیم و سعی داشتیم تا پایان سال آن ها را تمیز نگه داریم. برخی از این کارت ها در دوران مدرسه گم شدند، برخی کثیف و برخی پاره…

لمینیت در صنعت چاپ و بسته بندی
لمینیت در صنعت چاپ و بسته بندی

هرکسی که این کارت ها را تمیز نگهدای می کرد به عنوان دانش آموز منضبط شناخته می شد…

برای تمیز نگه داشتن هر چه بیشتر این کارت ها، بسیاری از بچه ها یک لایه محافظ روی آنها قرار می دادند.

محافظی که روی این کارت ها به صورت یک لایه نازک قرار می گرفت لمینت بود که به کارت دوام بیشتری می داد.

امروزه برای مقاومت بیشتر گواهی و شناسنامه را لمینت می کنند. دستگاهی که وظیفه لمینیت را بر عهده دارد لمینت کننده نام دارد. لمینت ها به صورت لمینیت سرد و گرم در بازار موجود می باشند. دستگاه لمینت گرم در سایزهای بزرگ و کوچک در بازار یافت می شود.

در فرآیند چاپ دیجیتال یک فیلم پلاستیکی نازک به یک یا هر دو طرف کار چاپی چسبانده می شود که با حرارت روی کار اعمال می شود که در برابر آب، نور، آب، گرما، سرما، کار مقاوم است. از دیگر مزیت های لمینت کار چاپی و چاپ دیجیتال این است که می توان با زدن لایه مات یا براق روی آن کار را برجسته و زیباتر کرد.

لمینت انواع فیلم BOPP و BOPET
لمینت انواع فیلم BOPP و BOPET

سخن آخر

روکش لمینت برای محافظت از کارتن های کاغذی چاپ شده سفارشی در برابر لکه ها و رطوبت و همچنین افزایش مقاومت و دوام و افزودن براقیت و تازگی به جوهر استفاده می شود.

لمینت و سلفون opp می تواند به طور موثر استحکام جعبه کاغذ چاپ شده را بهبود بخشد و جعبه کاغذ را در محیط های مرطوب ضد آب کند. مهمترین چیز این است که لمینت می تواند کیفیت چاپ را برای سالیان طولانی حفظ کند.

پیمایش به بالا