کدام چاپ را برای بسته بندی انتخاب کنیم ؟ چاپ دیجیتال یا افست

کدام چاپ را برای بسته بندی انتخاب کنیم ؟ چاپ دیجیتال یا افست

۵/۵ - (۲ امتیاز)

چاپ دیجیتال و افست چیست؟

دو روش اصلی چاپی که می توانید برای بسته بندی خود استفاده کنید،  چاپ افست لیتوگرافی  یا  چاپ دیجیتال است.

چاپ افست

چاپ افست

چاپ افست از صفحات فلزی استفاده می‌کند که رنگ را به‌ سرعت روی ورق‌ها لایه‌بندی می‌کنند .

روزنامه ها و مجلات نیز معمولاً به این ترتیب ساخته می شوند.

چاپ افست کیفیت تصویر عالی و  کارآمدی را برای چاپ های با حجم بالا ارائه می دهد ، اما برای اکثر پروژه های کم حجم بسیار گران است و تکمیل آن به زمان بیشتری نیاز دارد.

چاپ دیجیتال

از سوی دیگر، چاپ دیجیتال نحوه عملکردش چاپگر لیزری یا جوهرافشان است.

زمان‌های برگشت سریع را ارائه می‌دهد و مشاغل کم حجم را مقرون به صرفه می‌کند.

همچنین ایجاد دورهای چاپ داده متغیر با استفاده از دستگاه چاپ دیجیتال آسانتر است.

با این حال، چاپگرهای دیجیتال نمی توانند به طور کامل رنگ و انعطاف پذیری موادی که چاپ افست ارائه می دهد مطابقت داشته باشند.

به گفته Smithers Pira ، چاپ دیجیتال ۱۶.۴ درصد از چاپ و بسته بندی جهانی را از نظر ارزش تشکیل می دهد، اما چاپ افست تنها ۳.۹ درصد از حجم صنعت چاپ را تشکیل می دهد.

به نظر می رسد که این ایده را تقویت می کند که  چاپ دیجیتال بهترین انتخاب  چاپ کم حجم است. اما این سوال بیشتر از مقایسه حجم چاپ وجود دارد.

حجم چاپ تخمینی خود را در نظر داشته باشید و روش چاپ مناسب را برای مواد بسته بندی خود انتخاب کنید.

چاپ دیجیتال

روش ها و مواد چاپ

بسته بندی سفت و سخت  معمولاً به  چاپ افست نیاز دارد.  اگر می‌خواهید روی جعبه‌های لوکس چاپ کنید، می‌توانید به صورت افست چاپ کنید تا بهترین کیفیت ممکن را داشته باشید.

بسته بندی سفت و سخت معمولاً برای کالاهای لوکس یا هدایا استفاده می شود و به دلیل هزینه های تعیین شده برای تولید، قیمت بالاتری دارد.

بسته بندی راه راه  می تواند از دو نوع دیجیتال یا افست بهره مند شود.

افست برای طرح هایی که نیاز به فرآیندهای اضافی مانند مهر و موم نقطه ای UV و فویل دارند و به حجم بیش از ۱۰۰۰ واحد نیاز دارند ترجیح داده می شود.

برای اجراهای کوچکتر و طراحی های ساده تر در بسته بندی های تجارت الکترونیک، دیجیتال راه حل بهتری است.

بسته بندی مقوایی معمولاً به افست مخصوصاً برای بسته بندی های لوازم آرایشی، دارویی و خرده فروشی نیاز دارد.

چرا؟ افست خروجی چاپ واضح تر  را برای متون و طرح های کوچکتر فراهم می کند. حفظ اطلاعات واضح و مختصر روی بسته بندی شما برای برقراری ارتباط اطلاعات مهم با مصرف کنندگان بسیار مهم است.

روش‌های چاپ و زمان‌های چرخش

برای اجراهای موارد کم حجم، دیجیتال بهترین انتخاب از نظر زمان چرخش است.

در حالی که چاپ افست معمولاً برای حجم‌های بزرگ‌تر مؤثرتر است، این بدان معنا نیست که زمان چرخش بیشتر طول می‌کشد.

مقایسه عمق رنگ

اگرچه چاپ افست می تواند گران تر باشد، اما در زمینه روشنایی و عمق رنگ از چاپ دیجیتال بهتر عمل می کند.

چاپگرهای افست این توانایی را دارند که از  سیستم رنگ مطابقت پنتون  برای تطبیق کامل جوهرها استفاده کنند، در حالی که چاپگرهای دیجیتال فقط می توانند این رنگ ها را با استفاده از کالیبراسیون رنگ تقریبی کنند.

افست همچنین می تواند جوهر سفید را روی کاغذ کرافت چاپ کند در حالی که دیجیتال نمی تواند.

افست خروجی رنگی تمیز، شفاف و جذابی را که در فروشگاه‌های خرده‌فروشی می‌بینید تولید می‌کند، در حالی که دیجیتال کیفیت عالی را برای طرح‌های ساده‌تر تولید می‌کند.

گزینه های پوشش با چاپ افست

چاپ افست همچنین امکان تنوع بیشتری از گزینه های پوشش از جمله:

  • لمینت مات و براق
  • UV
  • پوشش AQ

این گزینه ها متاسفانه در چاپ دیجیتال موجود نیستند.

روش های چاپ و نمونه سازی

این دو روش چاپ می توانند در اکثر سفارشات بسته بندی مکمل یکدیگر باشند.

استفاده از چاپ دیجیتال برای ایجاد نمونه های اولیه بسته بندی و سپس انتخاب چاپ افست برای فرآیند تولید، راهی مقرون به صرفه برای حفظ فرصت های چاپ با کیفیت است.

توصیه می شود به   جای آن برای تأیید چاپ ، یک اثبات فیزیکی CTP درخواست کنید.

نمونه سازی به صورت افست امکان پذیر است اما به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد.

پیمایش به بالا