اطلاعاتی راجب چاپ روی سلفون opp

اطلاعاتی راجب چاپ روی سلفون opp

۵/۵ - (۳ امتیاز)

چاپ سلفون opp

در این مقاله قصد داریم به اطلاعاتی در مورد چاپ روی سلفون opp بپردازیم. اما در ابتدا توضیح مختصری در مورد سلفون opp می دهیم.

در اکثر بسته بندی های مواد غذایی چاپ روی سلفون opp انجام می شود. اگر تا به حال برای شما سوال پیش آمده که چاپ روی بسته بندی ها چگونه صورت می گیرد، بهتر است تا آخر این مطلب را بخوانید تا جواب سوال خود را بگیرید.

سلفون پ پ چیست؟

Opp به معنای پلی پروپیلن می باشد؛ که در واقع مخفف شده کلمه polypropylene oriented است. در صنعت علاوه بر opp نام bopp  نیز به آن تعلق دارد. علاوه بر این معروف به ترس هم می باشد. زیرا این سلفون ساخته شده از پلی پروپیلن جهت دار می باشد. این نوع سلفون در کل دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد و در اکثر بسته بندی مواد غذایی ، ظروف و … از آن استفاده می شود. زیرا مواد سازنده این سلفون از سلولز طبیعی است. به طوری که اصلا در آن از مواد مضر و فلز های سنگین استفاده نشده است. همچنین قابلیت بسیار زیادی در چاپ پذیری، لمینت پذیری و انعطاف پذیری دارد‌ به غیر از این قابلیت، دارای سطحی یکدست که مانع از ورود اکسیژن و هوا به داخل بسته می شود، است. همین امر موجب شده تا محصول ماندگاری زیاد و تازگی داشته باشد.

چاپ انواع سلفون opp با بهترین کیفیت و کمترین قیمت

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

چاپ روی سلفون opp چگونه انجام می شود؟

چاپ روی سلفون opp را ‏به دو صورت انجام می دهند. تولید کننده می تواند با توجه به خصوصیات آن ها خودش نوع چاپ را مشخص کند. به طور کلی یکی از آن ها کیفیتی خوب دارد؛ که برای انجامش هزینه کمتری نسبت به دومی می خواهد. دومی نیز دارای کیفیت بسیار عالی می باشد. اما در ازای کیفیت خوبی که دارد نسبت به اولی گران تر است.

بسته بندی مواد غذایی با سلفون opp
بسته بندی مواد غذایی با سلفون opp

 

در ادامه بیشتر به بررسی انواع چاپ روی سلفون opp می پردازیم.

  • چاپ سیلندری بر روی سلفون opp

چاپ روی سلفون opp ازنوع سیلندری خودش به دو دسته چاپ الکترومکانیکی و چاپ لیزری تقسیم می شود. مدت زمان چاپ در مدل لیزری بسیار کمتر از مدل الکترومکانیکی است. در هر کدام از این مدل ها انجام چاپ تقریباً به یک صورت می باشد. برای انجام آن طرح انتخابی را روی یک سیلندر فلزی می گذارند و عملیات چاپ را انجام می دهند.

این مدل چاپ روی سلفون opp هزینه بیشتری نسبت به چاپ فلکسو دارد؛ زیرا کیفیتش هم بالاتر است. چاپ سیلندری معروف به چاپ هلیو نیز می باشد. از این نوع چاپ به راحتی برای محصولاتی که رول می شوند هم استفاده می کنند. زیرا این چاپ دارای ویژگی انعطاف پذیری زیادی است.

 

  • چاپ فلکسو بر روی سلفون opp

چاپ روی سلفون opp از نوع فلکسو بسیار به صرفه می باشد. اما کیفیت آن نسبت به کیفیت چاپ سیلندری کمتر است. به چاپ فلکسو، چاپ برجسته نیز گفته می شود. انجام آن بیشتر بر روی نایلون است. اما بر روی کاغذ، مقوا و فویل نیز انجام می دهند. این مدل از چاپ سریعا خشک می شود و استفاده از آن در کار هایی با تیتراژ بالا است. به همین دلیل در این روش از چاپ شابلونی با قابلیت انعطاف پذیری زیاد که دارای حالت الاستیکی مناسبی باشد، استفاده می کنند. این شابلون نرم را روی صفحه های غلتکی شکل رول می کنند. سپس عملیات جوهر پاشی انجام می شود و چاپ با سرعت زیادی انجام می گردد.

تمامی مدل های سلفون opp

سه مدل از سلفون opp وجود دارد. سلفون شفاف، سلفون متالایز و سلفون صدفی از این دسته سلفون ها می باشند. به طور کلی سلفون opp، شفاف و کاملا بی رنگ تولید می شود. اما در صورت نیاز به آن موادی اضافه می کنند که به حالت صدفی یا متالایز تبدیل می شود. در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

  • سلفون شفاف

سلفون opp  شفاف همان سلفون عادی بدون اضافه کردن عنصری می باشد. هرچه مواد اولیه آن مرغوب تر باشد، سلفون نیز براق و شفاف تر می شود. از آن برای بسته بندی  محصولاتی چون پاستیل، حبوبات، کیک و … استفاده می شود.

چاپ روی سلفون pp
چاپ روی سلفون pp
  • سلفون متالایز

در تهیه سلفون opp متالایز به مواد اولیه آن پودر فلز آلومینیوم اضافه می کنند تا مات شوند. به علت وجود همین پودر است که این سلفون رنگ درخشانی دارد. معمولا اکثر آن ها به رنگ نقره ای هستند. این سلفون برای حفاظت از محصولات در مقابل تابش نور خورشید، محافظ بسیار خوبی می باشد. از آن ها برای درون بسته بندی هایی چون پفک، چای و … استفاده می شود.

 

  • سلفون صدفی

پایه اصلی رنگ سلفون های opp صدفی، شیری یا صدفی رنگ می باشد.اکثر آن ها به منظور بسته بندی محصولات فریزری استفاده می شوند. زیرا بسیار مناسب برای نگهداری از محصولات در فضای سرد هستند. برای مثال از این دسته سلفون برای دسته بندی انواع بستنی، پنیر پیتزا و … استفاده می کنند.

پیمایش به بالا